خانه تکنولوژی ایران با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حمایت بیش از 30 دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور در راستای تجاری سازی و تولید دانش و ارزش گذاری ، اولین فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات را با حضور بیش از 2000 مخترع ، متخصص و سرمایه گذار برگزار نمود .

در مرحله اول داوری به صلاحدید داوران تردمیل هیدرولیک و هوشمند آبی اختراع مدیر عامل شرکت صنایع مکاترونیک ایران شایسته دریافت گواهینامه مخترعین گردید که فیلم برگزیدگان رویداد در مرحله اول داوری از شبکه جهانی جام جم و هم چنین اطلاع رسانی این رویداد از برنامه نما دو از شبکه دوم سیما و بخش هایی از اختتامیه و مراحل آن از طریق برنامه در شهر شبکه پنجم سیما پخش گردید .

تردمیل هوشمند آبی علاوه بر دارا بودن گواهینامه ثبت اختراع از سازمان اسناد و املاک کشور ، از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گواهینامه اعتبارسنجی و امتیازدهی را با بالاترین رتبه کسب نموده است .

اختراع مذکور در اختتامیه اولین رویداد بین المللی جایزه بزرگ اختراعات کشور از میان 1400 اختراع برتر که روز یکشنبه مورخ 95/12/01 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد که با حضور برخی از مقامات دولتی و هم چنین ورزشکاران و نام آوران کشوری برگزار گردید ، به عنوان اختراع برتر در کل کشور انتخاب گردید .

هم چنین این اختراع که گامی بزرگ در جهت خودباوری ملی در عرصه ورزشی - پزشکی بود در عناوین خبری خبرگزاری ایسنا به صورت مشروح اطلاع رسانی گردید .